1
Regulamin zakupu i korzystania z oferowanych przez firmę Wzrastaj Robert Rzeszotarski produktów i usług.
2
DEFINICJE
3
Twórca - Robert Rzeszotarski, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Wzrastaj Robert Rzeszotarski, 80-180 Gdańsk, ul. Świętokrzyska 25 lok. 209, NIP: 583 248 96 00.
4
Przestrzeń Sprzedażowa – zestaw stron internetowych, za pomocą których Twórca prezentuje oferowane Produkty, Produkty Cyfrowe oraz Usługi, umożliwia składanie zamówień, zawieranie Umów na odległość oraz dostęp do Produktów Cyfrowych.
Lista stron wchodzących w skład Przestrzeni Sprzedażowej:
start.akademiawzrastaj.pl (www.start.akademiawzrastaj.pl) - platforma do której mogą kierować pozostałe strony Przestrzeni Sprzedażowej, na której technicznie odbywa się proces zakupowy.
robertrzeszotarski.pl (www.robertrzeszotarski.pl)
wzrastaj.pl (www.wzrastaj.pl)
akademiawzrastaj.pl (www.akademiawzrastaj.pl)
esencjoteka.pl (www.esencjoteka.pl)
idzieszposwoje.pl (www.idzieszposwoje.pl)
odkrywaniesiebie.pl (www.odkrywaniesiebie.pl)
ogrodemjestem.pl (www.ogrodemjestem.pl)
emocjonalni.pl (www.emocjonalni.pl)
narodzinytaty.pl (www.narodzinytaty.pl)
netlider.pl (www.netlider.pl)
reklaming.pl (www.reklaming.pl)
webnacito.pl (www.webnacito.pl)
canvuj.pl (www.canvuj.pl)
pozytywnyagent.pl (www.pozytywnyagent.pl)
lidestejt.pl (lidestejt.pl)
proestejt.pl (proestejt.pl)
5
Produkt Cyfrowy – plik lub pliki w formie cyfrowej, w szczególności kursy online, ebooki i inne treści cyfrowe nieutrwalone na trwałym nośniku i udostępniane przez Twórcę w Przestrzeni Sprzedażowej.
6
Produkt Magnetyczny – Produkt Cyfrowy (w tym Newsletter Wzrastaj) dostarczany w zamian za podanie danych osobowych na podstawie Umowy o dostarczenie Produktu Magnetycznego.
7
Newsletter Wzrastaj – Produkt Cyfrowy, który dostarczany jest w sposób ciągły i polega na nieodpłatnym przesyłaniu treści edukacyjnych oraz handlowych i promocyjnych przez Twórcę, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
8
Konsument – osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
9
Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, która zawiera Umowę z innym przedsiębiorcą bezpośrednio związaną z tą działalnością gospodarczą, ale Umowa ta nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej ujawnionym w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
10
Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która zamierza zawrzeć lub zawarła umowę o świadczenie usługi elektronicznej lub Umowę o dostarczenie Produktu Cyfrowego.
11
Umowa zawarta na odległość – Umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania Umów na odległość, za pośrednictwem Przestrzeni Sprzedażowej, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia Umowy włącznie.
12
Regulamin – niniejszy Regulamin.
13
Umowa o dostarczenie Produktu Cyfrowego / Umowa – Umowa o dostarczenie Produktu Cyfrowego zawarta pomiędzy Klientem a Twórcą za pośrednictwem Przestrzeni Sprzedażowej, na podstawie której Twórca zobowiązany jest do dostarczenia Klientowi Produktu Cyfrowego, a Klient do zapłacenia Twórcy ceny za Produkt Cyfrowy.
14
Umowa o dostarczenie Produktu Magnetycznego – Umowa o dostarczenie Produktu Cyfrowego w zamian za dane osobowe, której warunki zostały opisane w paragrafie zatytułowanym “Produkt Magnetyczny”, zgodnie z którą Twórca dostarcza klientowi Produkt Cyfrowy w zamian za podanie przez niego danych osobowych w formie adresu e-mail oraz opcjonalnie numeru telefonu i/lub imienia.
15
Dzień roboczy – dzień tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
16
Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
17
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
18
Siła wyższa – definiowana jest jako zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia (co obejmuje również nikłe prawdopodobieństwo jego zajścia w danej sytuacji) i niemożliwe do zapobieżenia (nie tyle samemu zjawisku, co jego następstwom) w szczególności pożary, powodzie, trzęsienia ziemi, wybuchy wulkanów, wybuchy epidemii, a także strajki generalne, zamieszki, działania wojenne, akty terrorystyczne, przewroty wojskowe. Również niektóre działania organów władzy państwowej, takie jak blokady granic państwowych czy wprowadzenie zakazów eksportu czy importu.
19
POSTANOWIENIA OGÓLNE
20
Niniejszy Regulamin określa w szczególności zasady i warunki korzystania z Przestrzeni Sprzedażowej, zawierania Umów, a także prawa i obowiązki Twórcy i Klientów Przestrzeni Sprzedażowej.
21
Twórca prowadzi sprzedaż za pośrednictwem Przestrzeni Sprzedażowej zdefiniowanej w sekcji DEFINICJE niniejszego Regulaminu.
Twórca świadczy usługi na terytorium Polski.
22
Klienci mogą porozumiewać się z Twórcą drogą pisemną, elektronicznie lub telefonicznie korzystając z danych kontaktowych przedstawionych poniżej.
Droga pisemna:
Wzrastaj Robert Rzeszotarski, 80-180 Gdańsk, ul. Świętokrzyska 25 lok. 209
Droga elektroniczna - email oraz kontakt przez Social Media:
biuro(małpka)wzrastaj.pl
https://www.linkedin.com/in/wzrastaj/
https://www.youtube.com/@wzrastaj
https://www.instagram.com/wzrastaj/
https://www.facebook.com/wzrastaj/
https://www.tiktok.com/@wzrastaj
Droga telefoniczna:
tel. 518 105 503
23
Twórca oświadcza, że wszystkie opinie o Produktach, Produktach Cyfrowych oraz Usługach ujawnione na stronach Przestrzeni Sprzedażowej a także opinie opublikowane przez Twórcę w Social Mediach pochodzą wyłącznie od Klientów, którzy zakupili powyższe w Przestrzeni Sprzedażowej. Opinie od Klientów Twórca pozyskuje poprzez
wysyłanie zapytań do Klientów z prośbą o wystawienie opinii na temat zakupionego w Przestrzeni Sprzedażowej Produktu, Produktu Cyfrowego lub Usługi.
24
Produkty Cyfrowe sprzedawane w Przestrzeni Sprzedażowej ze względu na swoją specyfikę nie wymagają aktualizacji dla zachowania ich zgodności z Umową.
25
ZASADY KORZYSTANIA Z PRZESTRZENI SPRZEDAŻOWEJ
26
Produkty Cyfrowe udostępniane w Przestrzeni Sprzedażowej (ebooki, kursy online i inne treści online) stanowią treść cyfrową w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta a także stanowią utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do którego prawa autorskie przysługują Twórcy.
27
Składanie zamówień przez Klienta w Przestrzeni Sprzedażowej możliwe jest po podaniu niezbędnych danych osobowych umożliwiających realizację zamówienia. Klient nie może dokonać zakupu anonimowo ani pod pseudonimem.
28
Do korzystania z Przestrzeni Sprzedażowej, w tym przeglądania asortymentu oraz składania zamówień na Produkty, Produkty Cyfrowe oraz Usługi, niezbędne jest spełnienie minimalnych wymagań technicznych, takich jak:
komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne połączone z siecią internet,
aktualna przeglądarka internetowa,
aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików cookies oraz obsługi Javascript
29
Warunki techniczne jakie musi spełniać komputer lub inne urządzenie Klienta niezbędne do korzystania z zakupionego Produktu Cyfrowego to:
Dowolny zaktualizowany system operacyjny
Dowolna zaktualizowana przeglądarka internetowa w najnowszej wersji
Dowolny zaktualizowany czytnik plików PDF
Dowolny zaktualizowany "video player" do odtwarzania plików Video
Dowolny zaktualizowany program do odtwarzania plików DOC
30
W przypadku korzystania przez Klienta ze sprzętu komputerowego lub oprogramowania, które nie spełnia niezbędnych wymogów technicznych wskazanych w Regulaminie, Twórca nie gwarantuje prawidłowości funkcjonowania Przestrzeni Sprzedażowej oraz Produktów Cyfrowych i zastrzega, że może to mieć negatywny wpływ na jakość świadczonych przez niego Usług drogą elektroniczną, za co nie ponosi odpowiedzialności.
31
Klient zobowiązany jest do korzystania z Przestrzeni Sprzedażowej w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu. Jest on zobowiązany w szczególności do korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w Przestrzeni Sprzedażowej wyłącznie dla własnego użytku osobistego oraz korzystania z Przestrzeni Sprzedażowej w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Twórcy.
32
W przypadku naruszenia przez Klienta niniejszego Regulaminu, Twórca może pozbawić Klienta prawa do korzystania z Przestrzeni Sprzedażowej, jak również może ograniczyć dostęp do jego części lub całości zasobów, ze skutkiem natychmiastowym, a także skierować roszczenia odszkodowawcze zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
33
Informacje podane przez Klienta w toku składania zamówienia powinny być zgodne z prawdą, aktualne oraz dokładne. Twórca zastrzega sobie możliwość odmowy realizacji zamówienia w przypadku, gdy podane dane uniemożliwiają realizację zamówienia, w szczególności uniemożliwiają prawidłowe doręczenie Produktu lub Produktu Cyfrowego. Przed odmową realizacji Twórca podejmie próbę kontaktu z Klientem w celu ustalenia danych w zakresie umożliwiającym zrealizowanie zamówienia.
34
Twórca ma prawo do organizowania okazjonalnych promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane przez Twórcę. Promocje nie podlegają łączeniu, o ile regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
35
USŁUGI ELEKTRONICZNE
36
Twórca świadczy drogą elektroniczną bezpłatne i dobrowolne usługi polegające na przeglądaniu informacji zamieszczonych w Przestrzeni Sprzedażowej, udostępnianiu formularza umożliwiającego złożenie zamówienia na Produkty, Produkty Cyfrowe oraz Usługi a także założenia konta użytkownika i usługi newslettera.
37
Usługa newslettera udostępnia możliwość zapisania się na newsletter poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola na którejś ze stron Przestrzeni Sprzedażowej. Jest ona świadczona nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient, w każdej chwili i bez podania przyczyny, ma możliwość rezygnacji z otrzymywania newslettera poprzez kliknięcie linku anulującego subskrybcję w treści otrzymywanych maili.
38
Usługa konta polega na umożliwieniu założenia konta w Przestrzeni Sprzedażowej, a następnie na jego utrzymywaniu. Świadczona jest ona nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Na koncie przechowywane są dane Klienta oraz historia złożonych przez niego zamówień. Klient loguje się do konta z wykorzystaniem swojego adresu e-mail oraz zdefiniowanego przez siebie hasła. Klient może w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, usunąć swoje konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Twórcy drogą pisemną lub za pośrednictwem e-mail.
39
Powyższe usługi elektroniczne świadczone są przez Twórcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
40
Twórca dokłada wszelkich starań, by świadczone usługi były na najwyższym poziomie, jednakże nie wyklucza możliwości czasowego zawieszenia dostępności stron internetowych, w szczególności w przypadku konieczności przeprowadzenia ich konserwacji, przeglądu, modernizacji czy rozbudowy.
41
Twórca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w dostawie usług elektronicznych, w tym przerwy w funkcjonowaniu Przestrzeni Sprzedażowej spowodowane Siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Przestrzeni Sprzedażowej z infrastrukturą techniczną Klienta.
42
Reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną można złożyć w dowolnej formie:
Drogą pisemną:
Wzrastaj Robert Rzeszotarski, 80-180 Gdańsk, ul. Świętokrzyska 25 lok. 209
Drogą elektroniczną:
biuro(małpka)wzrastaj.pl
43
W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji oraz rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z usługami świadczonymi przez Twórcę. Reklamacje będą rozpatrywane przez Twórcę w terminie 14 dni.
44
WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA I WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI
45
Twórca informuje, że oferowane przez Twórcę Produkty Cyfrowe stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Prawa autorskie do tych utworów przysługują Twórcy i podlegają ochronie.
Treści w Produktach Cyfrowych nie stanowią porad specjalistycznych i nie odnoszą się do konkretnego stanu faktycznego. Jeśli chcesz uzyskać pomoc w konkretnej sprawie, skontaktuj się z osobą uprawnioną do udzielania takich porad.
Twórca nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystanie treści zawartych w Produktach Cyfrowych lub działania czy zaniechania podejmowanych na ich podstawie.
46
Klient zobowiązuje się respektować prawa autorskie przysługujące Twórcy i używać Produktów Cyfrowych wyłącznie na użytek osobisty. Klient jest świadomy, że za ich naruszenie, w szczególności poprzez dalsze bezprawne rozpowszechnianie, przewidziana jest odpowiedzialność cywilna lub karna, zgodnie z właściwymi przepisami.
47
ZASADY DOKONYWANIA ZAKUPÓW
48
Klient może dokonać zakupu Produktu, Produktu Cyfrowego lub Usługi dostępnych w asortymencie Przestrzeni Sprzedażowej poprzez złożenie zamówienia. Klient składa zamówienie po podaniu niezbędnych danych osobowych umożliwiających realizację zamówienia.
49
Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
50
Klient dokonuje wyboru Produktu, Produktu Cyfrowego lub Usługi dostępnych w sprzedaży w chwili składania zamówienia, zgodnie z jego opisem i ceną oraz określając jego ilość. Klient kompletuje zamówienie podejmując kolejne czynności techniczne zmierzające do złożenia zamówienia w oparciu o wyświetlane mu komunikaty oraz informacje dostępne w Przestrzeni Sprzedażowej.
51
W trakcie składania zamówienia, aż do momentu naciśnięcia przycisku „Kupuję i płacę” Klient ma możliwość modyfikowania zamówienia, a także ma możliwość wprowadzić posiadany kod promocyjny udostępniony wcześniej przez Twórcę.
52
Po podaniu przez Klienta wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie zamówienia.
53
W celu wysłania zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”.
54
Z chwilą skutecznego dokonania płatności, pomiędzy Klientem a Twórcą zawarta zostaje Umowa o dostarczenie Produktu, Produktu Cyfrowego lub realizację Usługi zgodnie z jej opisem. Potwierdzenie zakupu zostanie również wysłane na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.
55
Na prośbę Klienta wystawiana jest faktura. Dostarczana jest ona drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany w procesie składania zamówienia. Akceptacja Regulaminu stanowi jednocześnie zgodę na przesyłanie (udostępnianie) faktur w formie elektronicznej. Wskazanie przez Klienta danych do wystawienia faktury w postaci numeru NIP oraz firmy jednoosobowej działalności gospodarczej oznacza wyrażenie woli zawarcia umowy jako przedsiębiorca.
56
PŁATNOŚĆ
57
Zamówienia złożone w Przestrzeni Sprzedażowej mogą być opłacone:
z góry - płatne bezpośrednio na konto bankowe Twórcy za pośrednictwem systemu PayU lub Przelewy24
z góry – tradycyjnym przelewem na konto bankowe Twórcy
58
Twórca uprawniony jest do anulowania zamówienia w razie niedokonania przez Klienta pełnej płatności w terminie 5 dni roboczych od daty otrzymania przez Klienta potwierdzenia złożenia zamówienia (dot. płatności tradycyjnym przelewem bankowym). Anulowanie zamówienia oznacza, że Twórca jest zwolniony z obowiązku jego realizacji.
59
Rozliczenia transakcji kartą płatniczą i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Centrum Rozliczeniowego PayU (PayU S.A. z siedzibą przy ul. Grunwaldzka 186, 60-166 Poznań) lub Przelewy24 (PayPro S.A. z siedzibą przy ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań).
60
CENA
61
Cena Produktu, Produktu Cyfrowego lub Usługi podana jest w złotych polskich i uwzględnia podatek od towarów i usług (cena brutto).
62
Twórca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach Produktów, Produktów Cyfrowych lub Usług. Uprawnienie to nie ma wpływu na wartość zamówienia złożonego przed datą zmiany ceny.
63
Twórca dopuszcza zmniejszenie łącznej kwoty do zapłaty poprzez skorzystanie z funkcjonalności Koszyka o nazwie “wprowadź kod” na etapie składania zamówienia. Kupon ten automatycznie rozlicza wartość zamówienia przed złożeniem dyspozycji przez Klienta “kupuję i płacę”.
64
Twórca nie korzysta z algorytmu, który dostosowuje ceny w oparciu o zautomatyzowane podejmowanie decyzji.
65
TERMIN DOSTARCZENIA PRODUKTU CYFROWEGO
66
Twórca dostarcza Produkt Cyfrowy Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta niezwłocznie po zawarciu Umowy. W przypadku, gdy Produkt cyfrowy ma być dostarczony w późniejszym terminie, Twórca wyraźnie o tym informuje w opisie Produktu Cyfrowego w Przestrzeni Sprzedażowej.
67
Produkt Cyfrowy uważa się za dostarczony w chwili, gdy został udostępniony Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta jako załącznik do wiadomości email, którą Twórca wysyła Klientowi po zawarciu Umowy lub jako informacja o danych logowania się do platformy w Przestrzeni Sprzedażowej, na której Klient ma dostęp do Produktu Cyfrowego.
68
REKLAMACJE
69
Twórca dostarcza Produkty Cyfrowe zgodne z Umową. Jeśli Produkt Cyfrowy jest niezgodny z Umową, Twórca odpowiada wobec Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta za doprowadzenie do jej zgodności z Umową na postawie przepisów rozdziału 5b ustawy o prawach konsumenta.
70
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, domniemywa się, że brak zgodności z Umową, który ujawnił się przed upływem roku od dostarczenia Produktu Cyfrowego, istniał w chwili jego dostarczenia. W przypadku dostarczania Produktu Cyfrowego w sposób ciągły jeśli niezgodność ujawniła się w czasie, w którym zgodnie z Umową miała być dostarczana, domniemywa się, że brak zgodności z Umową wystąpił w tym czasie.
71
Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta ma obowiązek współpracy z Twórcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności treści cyfrowej z Umową wynika z cech środowiska cyfrowego Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
72
W przypadku niezgodności Produktu Cyfrowego z Umową Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta przysługuje wobec Twórcy roszczenie o doprowadzenie Produktu Cyfrowego do zgodności z Umową. Twórca może odmówić doprowadzenia do zgodności z Umową jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Twórcy.
73
Twórca doprowadza Treść cyfrową do zgodności z Umową w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, uwzględniając jej charakter oraz cel, w jakim jest wykorzystywana. Koszty doprowadzenia Produktu Cyfrowego do zgodności z Umową ponosi Twórca.
74
Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może żądać obniżenia ceny lub odstąpić od Umowy jeżeli:
Twórca odmówił doprowadzenia Produktu Cyfrowego do zgodności z Umową,
Twórca nie doprowadził Produktu Cyfrowego do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub doprowadzenie do zgodności z Umową wiązałoby się z nadmiernymi niedogodnościami dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta,
brak zgodności Produktu Cyfrowego z Umową występuje nadal, mimo że Twórca próbował doprowadzić do zgodności z Umową,
brak zgodności Produktu Cyfrowego z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy, bez uprzedniego skorzystania z roszczenia doprowadzenia Produktu Cyfrowego do zgodności z Umową,
z oświadczenia Twócy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu Cyfrowego do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
75
Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Produktu Cyfrowego z Umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu Cyfrowego z Umową jest istotny.
76
W przypadku odstąpienia od Umowy z uwagi na niezgodność z Umową Twórca:
nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym Produkt Cyfrowy był niezgodny z Umową, nawet jeżeli przed odstąpieniem od Umowy Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta z niego faktycznie korzystał,
jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej Produktowi Cyfrowemu niezgodnemu z Umową oraz Produktowi Cyfrowemu, którego obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od Umowy,
dokona zwrotu należności wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy lub obniżeniu ceny,
dokona zwrotu należności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, chyba że ten wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
77
Reklamację dotyczącą niezgodności Produktu Cyfrowego z Umową można złożyć w dowolnej formie, na dane kontaktowe Twórcy, wraz z opisem wady i dowodem zakupu. Twórca udostępnia na prośbę Klienta wysłaną na maila biuro(małpka)wzrastaj.pl wzór reklamacyjny, z którego Klient może skorzystać.
78
Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać w szczególności następujące dane: imię i nazwisko Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, adres, ID zamówienia, datę transakcji, przedmiot i przyczynę reklamacji, numer konta bankowego i dane kontaktowe.
79
Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni liczonych od dnia następującego po dniu otrzymania przez Twórcę informacji o reklamacji. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta zostanie powiadomiony o rozstrzygnięciu zgłoszonej reklamacji na adres e-mail wskazany przez niego w trakcie składania zamówienia.
80
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
81
Klient będący Konsumentem a także Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od Umowy w terminie 14 dni bez podania przyczyny. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy rozpoczyna się od momentu opłacenia zamówienia.
82
W przypadku Produktów Cyfrowych, jeśli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta zażąda spełnienia świadczenia (dostarczenia treści cyfrowej w formie Produktu Cyfrowego) przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, straci on w ten sposób prawo do odstąpienia od Umowy. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta zachowuje zatem prawo odstąpienia od Umowy, jeśli nie pobierze Produktu Cyfrowego (lub nie zacznie z niego korzystać w inny sposób na przykład poprzez rozpoczęcie kursu online) przed upływem 14 dni od momentu opłacenia zamówienia.
83
Przez spełnienie świadczenia rozumie się pierwszą czynność dokonaną przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta, która prowadzi do umożliwienia legalnego zapoznania się z treścią Produktu Cyfrowego. Czynność ta może polegać w szczególności na zalogowaniu się do konta, pobraniu, przesłaniu, wysłaniu, wyświetleniu, otwarciu Produktu Cyfrowego a także potwierdzeniu nabycia Produktu Cyfrowego ustnie, telefonicznie, e-mailowo lub w inny sposób, jaki wiąże się ze składaniem oświadczeń woli na odległość.
84
Uprawniony do odstąpienia Umowy Klient realizuje to prawo poprzez wysłanie stosownego oświadczenia w dowolnej formie, w tym między innymi na adres siedziby Twórcy lub za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: biuro(małpka)wzrastaj.pl. Twórca udostępnia wzór odstąpienia od Umowy, z którego uprawniony Klient może skorzystać.
85
Twórca niezwłocznie przesyła potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od Umowy na adres e-mail wskazany przez Klienta w trakcie składania zamówienia.
86
W przypadku odstąpienia od Umowy, umowę taką uważa się za niezawartą a strony zobowiązane są zwrócić sobie to, co na jej podstawie wzajemnie świadczyły.
87
Twórca, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy zwraca uprawnionemu Klientowi wszystkie należne płatności.
88
Zwrot o którym mowa powyżej zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez użyte w pierwotnej transakcji.
89
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZWIĄZANIA SPORÓW
90
W celu rozwiązania sporu zaistniałego w związku z realizacją Umowy, Konsument ma możliwość skorzystania z pomocy następujących instytucji przed wytoczeniem sprawy w sądzie powszechnym:
skorzystanie ze stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej poprzez złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu wynikającego z umowy,
zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w celu polubownego zakończenia sporu,
zwrócenia się o pomoc do powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, której celem jest ochrona praw konsumentów.
91
Szczegółowe informacje o możliwościach skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów oraz dostępności procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych instytucji takich jak Inspekcja Handlowa, powiatowi (miejscy) rzecznicy konsumentów, organizacji społecznych zajmujących się ochroną praw konsumentów, a także Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
92
Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
93
BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH
94
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Twórca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w Polityce Prywatności Twórcy.
95
Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Twórca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.
96
PRODUKT MAGNETYCZNY
97
Twórca umożliwia zawieranie Umów o dostarczenie Produktu Magnetycznego na zasadach uregulowanych w niniejszej części Regulaminu.
98
Na potrzeby niniejszej części Regulaminu przez Produkt Magnetyczny Twórca rozumie zarówno nieodpłatne Produkty Cyfrowe w postaci webinarów, ebooków, plików mp3, nagrań audio i video, pdfów, a także Produkt Cyfrowy w postaci Newslettera Wzrastaj.
99
Zawarcie Umowy o dostarczenie Produktu Magnetycznego polega na dostarczeniu nieodpłatnego Produktu Cyfrowego zgodnie z jego opisem a następnie na dostarczeniu Newslettera Wzrastaj, przez czas nieokreślony, aż do momentu wypowiedzenia Umowy o dostarczenie Produktu Magnetycznego.
100
Twórca dostarcza Produkt Magnetyczny niezwłocznie po zawarciu Umowy o dostarczenie Produktu Magnetycznego czyli po podaniu danych osobowych, akceptacji checkboxa i kliknięciu przycisku wyślij a następnie potwierdzeniu zapisu subskrypcji poprzez double opt in. Jeśli email z Produktem Magnetycznym lub email potwierdzający zapis na Newsletter Wzrastaj nie przyjdzie niezwłocznie po zapisie, Klient proszony jest o sprawdzenie zawartości SPAMu a w razie problemów technicznych proszony jest kontakt z Twórcą na adres biuro(małpka)wzrastaj.pl.
101
Produkt Magnetyczny w formie audio zostanie dostarczony w formie linku do strony pobrania pliku mp3. Produkt Magnetyczny w formie ebooka zostanie dostarczony w formie pliku pdf jako załącznik do maila lub link do strony pobrania pdf. Produkt Magnetyczny w formie nagrania video zostanie dostarczony jako link na youtube lub vimeo lub link do strony dostępu od nagrania video. Webinar będzie dostarczony jako link do spotkania na żywo wysłany na maila. Newsletter Wzrastaj będzie dostarczany drogą elektroniczną w formie maila na adres email podany podczas zapisu. Jeśli określony Produkt Magnetyczny potrzebuje specjalnego oprogramowania do sprawnego działania, informacja o tym pojawi się każdorazowo przy opisie danego Produktu Magnetycznego.
102
Twórca nie zapewnia aktualizacji dla Produktu Magnetyczneo, z uwagi na to że nie są one niezbędne dla zachowania zgodności Produktu Magnetycznego z Umową o dostarczenie Produktu Magnetycznego.
103
Klient może wypowiedzieć Umowę o dostarczenie Produktu Magnetycznego w każdym czasie, poprzez kliknięcie w link anulujący subskrypcję w treści maila. Dane osobowe udostępnione celem zawarcia Umowy o dostarczenie Produktu Magnetycznego przetwarzane będą przez czas świadczenia usługi Newslettera Wzrastaj a także na potrzeby archiwizacji w celu możliwości wykazania faktu zawarcia przez Klienta w przeszłości Umowy o dostarczenie Produktu Magnetycznego.
104
Klient może nabyć Produkt Magnetyczny płacąc za niego w inny sposób niż danymi osobowymi. Waluta oraz kwota zapłaty za Produkt Magnetyczny jest ustalana indywidualnie z Twórcą.
105
Jeżeli Twórca nie dostarczył Produktu Magnetycznego, Klient wzywa go do jego dostarczenia. Jeżeli Twórca nie dostarczy Produktu Magnetycznego niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Klient może odstąpić od Umowy o dostarczenie Produktu Magnetycznego. Klient może odstąpić od tej umowy także bez wzywania do dostarczenia Produktu Magnetycznego. Odstąpienie od Umowy o dostarczenie Produktu Magnetycznego następuje poprzez wysłanie Twórcy stosownego oświadczenia.
106
Jeżeli Produkt Magnetyczny jest niezgodny z Umową o dostarczenie Produktu Magnetycznego, Klient może żądać doprowadzenia do jego zgodności z Umową o dostarczenie Produktu Magnetycznego.
107
Klient ma obowiązek współpracy z Twórcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności Produktu Magnetycznego z Umową o dostarczenie Produktu Magnetycznego wynika z cech środowiska cyfrowego Klienta.
108
W przypadku niezgodności Produktu Magnetycznego z Umową o dostarczenie Produktu Magnetycznego Klientowi przysługuje wobec Twórcy roszczenie o doprowadzenie Produktu Magnetycznego do zgodności z Umową o dostarczenie Produktu Magnetycznego. Twórca może odmówić doprowadzenia do zgodności z Umową o dostarczenie Produktu Magnetycznego jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Twórcy.
109
Twórca doprowadza Produkt Magnetyczny do zgodności z Umową o dostarczenie Produktu Magnetycznego w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Klienta o braku zgodności z Umową o dostarczenie Produktu Magnetycznego, i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, uwzględniając jej charakter oraz cel, w jakim jest wykorzystywana. Koszty doprowadzenia Produktu Magnetycznego do zgodności z Umową o dostarczenie Produktu Magnetycznego ponosi Twórca.
110
Z uwagi na to, że Umowa o dostarczenie Produktu Magnetycznego jest nieodpłatna, Klient nie może żądać obniżenia ceny. Może natomiast odstąpić od Umowy jeżeli:
111
Twórca odmówił doprowadzenia Produktu Magnetycznego do zgodności z Umową o dostarczenie Produktu Magnetycznego,
Twórca nie doprowadził Produktu Magnetycznego do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub doprowadzenie do zgodności z Umową o dostarczenie Produktu Magnetycznego wiązałoby się z nadmiernymi niedogodnościami dla Klienta,
brak zgodności Produktu Magnetycznego z Umową o dostarczenie Produktu Magnetycznego występuje nadal, mimo że Twórca próbował doprowadzić do zgodności z Umową o dostarczenie Produktu Magnetycznego,
brak zgodności Produktu Magnetycznego z Umową o dostarczenie Produktu Magnetycznego jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe odstąpienie od umowy, bez uprzedniego skorzystania z roszczenia doprowadzenia Produktu Magnetycznego do zgodności z Umową o dostarczenie Produktu Magnetycznego,
z oświadczenia Twórcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu Magnetycznego do zgodności z Umową o dostarczenie Produktu Magnetycznego w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
112
Reklamację dotyczącą niezgodności Produktu Magnetycznego z Umową o dostarczenie Produktu Magnetycznego można złożyć w dowolnej formie, na dane kontaktowe Twórcy.
113
Klient otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni liczonych od dnia następującego po dniu otrzymania przez Twórcę informacji o reklamacji. Klient zostanie powiadomiony o rozstrzygnięciu zgłoszonej reklamacji na podany przez niego adres e-mail.
114
Dla Produktu Magnetycznego w postaci Newslettera Wzrastaj, Twórca zastrzega, że w ważnych przypadkach takich jak zmiana strategii Newslettera Wzrastaj, ulepszenie go, dostosowanie go do aktualnego kierunku rozwoju działalności Twórcy, podjęcie działań prowadzących do wzrostu liczby użytkowników, może dokonać zmiany w Newsletterze Wzrastaj. Twórca w takim wypadku informuje Klienta w sposób jasny i zrozumiały o terminie i zakresie zmian, na adres email wskazany podczas zawarcia Umowy o dostarczenie Produktu Magnetycznego. Jeśli zmiana istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Klienta do Newslettera Wzrastaj, może on w każdym czasie wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym poprzez kliknięcie w link “anuluj subskrypcję” zawartym w treści maila.
115
Klient może wypowiedzieć Umowę o dostarczenie Produktu Magnetycznego w każdym czasie bez zachowania okresu wypowiedzenia. W tym celu wystarczy złożyć oświadczenie Twórcy (w jakiejkolwiek formie na dane kontaktowe Twócy) lub kliknąć w link anulujący subskrypcję znajdujący się w stopce każdego maila wysłanego w ramach Newslettera Wzrastaj.
116
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
117
Umowy zawierane są w języku polskim.
118
Twórca zastrzega sobie prawo do zmiany lub aktualizacji niniejszego Regulaminu. Do Umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie złożenia zamówienia przez Klienta.
119
Twórca zastrzega, że w ważnych przypadkach takich jak dostosowanie Produktu Cyfrowego do nowego środowiska technicznego, podjęcie działań prowadzących do wzrostu liczby użytkowników, ulepszenie Produktu Cyfrowego, dostosowanie go do aktualnego kierunku rozwoju działalności Twórcy lub z innych istotnych względów eksploatacyjnych, może dokonać zmiany w Produkcie Cyfrowym. Twórca w takim wypadku informuje Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o terminie i zakresie zmian, na adres email wskazany podczas składania zamówienia. Jeśli zmiana istotnie i negatywnie wpływa na dostęp konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta do Produktu Cyfrowego może on wypowiedzieć Umowę w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany (lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana), chyba że Twórca zapewnił uprawnienie do zachowania, bez dodatkowych kosztów, Produktu Cyfrowego zgodnego z Umową, w stanie niezmienionym.
120
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w tym zwłaszcza Kodeksu cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.